Home / Kwaliteit / Waarom certificeren?

Waarom certificeren?

Waarom certificeren?

"Het belangrijkste is dat het managementsysteem goed werkt en het gaat niet per se om de certificatie" is een veelvoorkomende gedachte. Echter komt het steeds vaker voor dat certificatie nodig is vanuit een eis van de klant of vanuit wet- en regelgeving. Eén ding staat in ieder geval voorop: wie enkel en alleen certificeert om commerciële redenen, laat kansen liggen. Er kan namelijk een hoop profijt worden gehaald uit een goedwerkend kwaliteitsmanagementsysteem.   

Wat levert certificeren op?

Het is vanzelfsprekend om in kaart te brengen wat de voordelen van certificeren zijn voor uw bedrijf. Doordat u gecertificeerd bent, geeft dit meerwaarde en vertrouwen naar de klant toe. Daarnaast is de certificatie een objectieve toetsing die feedback geeft om bedrijfsblindheid te voorkomen. Bovendien is het een hulpmiddel voor een continue verbeterproces.

Gedurende het volledige proces van de ontwikkeling van uw kwaliteitsmanagementsysteem kan IQ&T u ontzorgen. Wij regelen en ondersteunen het volledige certificatietraject. Na de certificatie onderhoudt IQ&T uw kwaliteitsmanagementsysteem, zodat deze up-to-date blijft.